”UV-Unwrapping” bataljen…

Vad är UV-Unwrapping för nåt? Låt oss presentera processen…
Den sfär som du ser till vänster är före UV-mapp processing och den andra till höger är färdig UV-mapp behandlade. UV-unwrapping behövs för att texturen lägger sig korrekt på de varierande komplexa förmer utan att förvränga sig . Det är en mycket tidkonsumerade process som kräver en hel del tålamod  och är avgörande vid spel tillverkning för att materialet ska se naturligt utCube_UV-UnwrappingEn exempel till: Så här ser en UV-mapped ”klädsel” ut som ska sättas på en model

UV Mapping_Horsemodelll

UV mappning av paviljong. Här kan man se ett färdig resultat av UV-Unwrapping som Staffan utförde med hjälp av 3DS Max och Unreal Engine på en komplex kupol-form och trägolv i paviljongen från Liseberg-projektet

UV mappning av paviljong

03

UV mappningen är fortsatt den mest tidskrävande och tekniskt komplicerade processen i Jubileumsutställningen. Men resultaten är fascinerande

UV mappningen

02

 

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s